>

Regulamin

Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO BEZOWNIA.PL

§1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa zasady korzystania ze sklepu internetowego działającego pod adresem www.bezownia.pl (dalej: „Sklep”), prowadzonego przez Bezownia A. Pazdyka, A. Mitrocka spółka jawna z siedzibą w Warszawie, przy ul. Joliot-Curie 11 lok. 1, 02-646 Warszawa, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000921810, NIP: 5213806936, REGON: 369034289, (dalej: „Sprzedawca”), adres e-mail: bezownia@bezownia.pl.
  2. Regulamin jest dokumentem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Regulamin jest udostępniany nieodpłatnie za pośrednictwem Sklepu w formie umożliwiającej jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
  4. Klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu przed złożeniem zamówienia. Złożenie zamówienia oznacza akceptację Regulaminu.
  5. Sklep bezownia.pl prowadzi sprzedaż wyrobów cukierniczych, które mają bardzo krótki termin przydatności do spożycia i są przygotowywane na indywidualne zamówienie Klienta.
  6. Sklep nie prowadzi sprzedaży ani dostaw w dni ustawowo wolne od pracy (np. 1 stycznia, 1 listopada, 25-26 grudnia) oraz w inne dni wskazane przez Sprzedawcę. Klient zostanie o tym wcześniej poinformowany poprzez zablokowanie możliwości składania zamówień w kalendarzu zamówień dostępnym w Sklepie internetowym.


§2. Definicje

Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:

  • Sprzedawca – przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą „Bezownia”;
  • Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną;
  • Konsument – Klient będący osobą fizyczną zawierającą ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  • Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz niemającą dla niej charakteru zawodowego;
  • Produkt – rzecz ruchoma oferowana do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu;
  • Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży zawierana na odległość, zgodnie z Kodeksem cywilnym, pomiędzy Klientem a Sprzedawcą;
  • Usługi elektroniczne – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu, w tym formularz zamówienia.


§3. Warunki zawierania umowy

  1. Informacje prezentowane na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do składania ofert.
  2. Zamówienia można składać wyłącznie poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu (Sklep online).
  3. Złożenie zamówienia następuje poprzez wybór Produktów, uzupełnienie formularza, wybór daty odbioru, podanie danych kontaktowych oraz akceptację Regulaminu.
  4. Zawarcie Umowy sprzedaży następuje z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji.
  5. Zdjęcia wyrobów cukierniczych zamieszczone na stronie internetowej Sklepu mają charakter poglądowy i służą jedynie prezentacji przykładowego wyglądu Produktów. Ze względu na ręczne wykonanie, finalny wygląd Produktu może się nieznacznie różnić od prezentowanego na zdjęciu. Nie stanowi to wady Produktu ani podstawy do reklamacji.


§
4. Ceny i płatności

  1. Ceny Produktów podawane są w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT w wysokości 5% lub 23%, w zależności od kategorii Produktu.
  2. Płatność za zamówione Produkty następuje przy odbiorze – gotówką lub kartą płatniczą.
  3. W przypadku żądania wystawienia faktury VAT, Klient zobowiązany jest do podania numeru NIP przed dokonaniem płatności.


§5. Realizacja zamówienia i dostawa

  1. Realizacja zamówienia następuje z co najmniej 48-godzinnym wyprzedzeniem. Krótszy termin możliwy jest po uprzednim kontakcie telefonicznym.
  2. Odbiór osobisty jest w pracowni Sprzedawcy przy ul. Joliot-Curie 11 lok. 1, 02-646 Warszawa.
  3. Możliwa jest dostawa na terenie Warszawy i okolic – warunki i koszty ustalane są indywidualnie po kontakcie mailowym: bezownia@bezownia.pl lub telefonicznym pod nr 570 909 195 lub 570 909 909.
  4. Termin realizacji zamówienia nie przekroczy 30 dni, licząc od dnia zawarcia umowy.


§6. Prawo odstąpienia od umowy

  1. Zgodnie z art. 38 pkt 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadku umowy, której przedmiotem jest produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia.
  2. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie (wyroby cukiernicze) są wykonywane na indywidualne zamówienie Klienta i mają bardzo krótki termin przydatności do spożycia, przez co są objęte powyższym wyłączeniem.
  3. Z tego względu Klientom nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy po złożeniu zamówienia i jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę.
  4. W przypadku wątpliwości co do terminu przydatności lub rodzaju zamawianego Produktu, Klient ma możliwość kontaktu ze Sprzedawcą przed złożeniem zamówienia.


§7. Reklamacje

  1. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta za brak zgodności Produktu z umową na podstawie art. 43a–43g ustawy o prawach konsumenta.
  2. Reklamację można złożyć:
    a) mailowo: bezownia@bezownia.pl
    b) telefonicznie: 570 909 195 lub 570 909 909
    c) osobiście w pracowni Sprzedawcy.
  3. Reklamacja powinna zawierać dane Klienta, opis wady oraz żądanie (naprawa, wymiana, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy).
  4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni. Brak odpowiedzi oznacza jej uwzględnienie.


§8. Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zamówień oraz w celach wskazanych w Polityce prywatności.
  3. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych znajdują się w Polityce prywatności dostępnej na stronie Sklepu.


§9. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów

  1. Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  2. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl.
  3. Platforma ODR Komisji Europejskiej dostępna jest pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr.


§10. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym Kodeks cywilny, ustawa o prawach konsumenta oraz ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  2. Spory wynikłe z zawartej umowy będą rozpatrywane przez sąd właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego, z uwzględnieniem szczególnej ochrony Konsumentów.
  3. Regulamin obowiązuje od dnia jego publikacji na stronie internetowej Sklepu.
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany nie będą miały zastosowania do zamówień złożonych przed ich wejściem w życie.